thebleeding.blogg.se

sånt som det är

Mini disc

Kategori: Allmänt

Gröna, blå, röda, oranga och svarta minnen nerpackade i en låda. Det är läskigt vad man glömmer och än läskigare hur minnen man trodde var borta kan återskapas. Under 90 minuter kände jag smaken av billigt lådvin, Prince som fimpades i en askkopp på sängbordet, V8 ljudet från din pappas Mercedes, hur vi var och mest av allt hur jag var, allt sånt jag valt att glömma.
Med ett litet leende på läpparna kunde jag för några sekunder faktiskt minnas dig utan förakt.
Se mig själv som 18 år igen och vara glad över att jag iallafall blivit lite smartare.
Klisterlappen från snusdosan hade dateringen 2003, det är måndag och jag klistrar min snuslapp från 2013 på min kaffekopp och är tacksam över att du inte längre finns i mitt liv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: